Altar


Altar: Miguel Milá ontwierp deze tafel halverwege de jaren zestig als altaar voor zijn bruiloft. Later werd het een tafel voor dagelijks gebruik, maar het werd nooit geproduceerd.

Alsof hij een meestervakman was, ontwierp Miguel Milá dit stuk op basis van de kunst van eenvoud en efficiëntie. De vorm verbergt de complexiteit, maar onthult tegelijkertijd het eigen karakter van het hout, waardoor het leven en prominentie krijgt.

De constructieve logica maakt het sterk genoeg qua structuur, maar formeel een prachtig stuk.

De schoonheid van logica en gezond verstand begrijpt noch tijd noch trend.

Arc


De Arc-collectie heeft een omhullende rugleuning die is gebaseerd op fundamentele geometrie: een boog met een constante straal. Het toont ingetogen, elegante verhoudingen. Het lichte aluminium frame drukt duidelijk een verlangen uit om de traditie van fauteuils in stand te houden.
De rugleuning heeft eenvoudige maar verfijnde gevlochten stroken, terwijl de zitting is opgevuld met polyurethaanschuim bedekt met bijpassende stof en het stoffen kussen een afneembare hoes heeft.

Maia

Als een architectuur die past bij de omgeving, heeft de Kettal Maia, collectie ontworpen door Patricia Urquiola een natuurlijke lichtheid en elegantie. Het, ontwerp van het ambachtelijke vlechtwerk, de stevigheid van het aluminium frame en de nieuwe, Porotex en chenille stoffencollectie creëren een combinatie die energie uitstraalt.

Passage – New


Passage
is een multifunctioneel woord.
Het kan in veel sferen worden gevonden, van reizen tot literatuur en muziek.
Het suggereert beweging, vloeibaarheid en overgang van de ene plaats naar de andere. De Passage-collectie is niet minder veelzijdig.

Hij beweegt naadloos van de ene naar de andere plek en kan zowel binnen als buiten worden geïnstalleerd, in een openbare ruimte zoals een terras, of discreet thuis, in een stedelijke of natuurlijke omgeving.
Op het eerste gezicht lijkt de collectie eenvoudig. Maar wanneer we naar de details kijken, beseffen we de technische verfijning van deze collectie, de hoge kwaliteit van de lasnaden, de precisie van de verbindingen en de finesse van de rugleuning.

Roll


Roll
: Deze ironische ingreep op de conventionele stoffering verandert een gewone rugleuning in twee onafhankelijke ‘wraps’ die met kleurrijke banden met elkaar verbonden zijn. Een grafische aluminium structuur omlijst de protagonist van deze stoel, de kussens.

Village


Village
: Een stoel voor alle buitensituaties, van dorpshuis tot grand café. De lichtgewicht aluminium structuur zorgt voor een gemakkelijke bediening, terwijl de neutrale taal van de vorm niets afdoet aan het landschap. Deze stoel respecteert de aloude codes van metalen stapelstoelen voor buiten, terwijl het de look zachtjes opfrist.

 

Vimini


We noemden het Vimini omdat het riet betekent in het Italiaans en het klinkt als Bimini, een eiland dat ik leuk vind. We gebruikten precies de juiste hoeveelheid riet voor buiten met een ruwer houten frame. Het heeft niet dezelfde modernistische geest als de Basket, maar het is vertrouwd genoeg dat het, als je er dichtbij komt, een herinnering oproept en je je er thuis voelt. Dat was het min of meer: ​​een object van herinnering.

Insula

 


De modulaire bank Insula is Patricia Urquiola’s vernieuwde versie van de traditionele zitmeubelen die te vinden zijn in Arabische majlis, waar leden van de gemeenschap bijeenkwamen om evenementen en lokale zaken te bespreken, gasten en vrienden te ontvangen en te vermaken.
Het heeft de vorm van een lage, rationele modulaire bank in gladde vormen met een rolrugleuning, die dient als het design focuspunt dat de horizontale accentueert. Het combineert zorgvuldig uitgebalanceerde verhoudingen als een architectonisch element dat subtiel kan worden geïntegreerd.

Grand Bitta

‘Mijn doel was om dichte vlechtwerken te creëren die nog steeds lucht doorlaten, wat doet denken aan de vlechtwerken van de touwen die worden gebruikt om boten aan te meren (vandaar de naam Bitta, wat ‘aanmeren’ betekent in het Italiaans), waardoor de stukken er lichtgewicht uitzien, maar tegelijkertijd lijken ze net op gezellige nesten in natuurlijke kleuren om in te zitten en te ontspannen’.

Cala

 


‘Cala’ is een fauteuil met hoge rugleuning, geïnspireerd op de iconische Emanuelle. De stoel heeft een majestueuze ruimtelijke aanwezigheid met transparante en lichte oppervlakken. Het open weefsel van het touw biedt een tralievenster voor visuele privacy, terwijl de verbinding met de natuurlijke elementen behouden blijft. ‘Cala’ kan worden gebruikt voor dineren in de buitenlucht, maar ook als stoel om in te loungen. De brede selectie van metaalcoatings, touwkleuren en kussenstoffen biedt veel mogelijkheden om de identiteit van de stoel aan te passen aan verschillende projecten.

 

Basket

Kettal bewerkt de Basket-stoel, die in de jaren 50 werd ontworpen door de Deense ontwerpers Nanna en Jørgen Ditzel. De Basket-stoel, gemaakt van eikenhout, is er in de originele versie die Ditzel creëerde, met de hand gevlochten in riet, en in een buitenversie, gemaakt van kunstvezel en teak.

Bitta

Kettal Bitta kenmerkt zich door een combinatie van aluminium frames, zittingen van gevlochten polyester en comfortabele kussens, teak en steen voor de tafelbladen. Mijn doel was om een ​​dichte vlecht te creëren die nog steeds lucht doorlaat, wat doet denken aan de vlechten van de touwen die worden gebruikt om boten aan te meren (vandaar de naam Bitta, wat ‘aanmeren’ betekent in het Italiaans), waardoor de stukken er lichtgewicht uitzien, maar ze er tegelijkertijd uitzien als gezellige nesten in natuurlijke kleuren om in te zitten en te ontspannen.